[ Pobierz całość w formacie PDF ]

6) konieczność przeprowadzenia procedur weryfikacji pojazdów kolejowych
niezgodnych z TSI w oparciu o moduły oceny zgodności;
7) konieczność wskazania w deklaracji WE zgodności lub przydatności do
stosowania składnika interoperacyjności modułów zastosowanych przy ocenie
zgodności lub przydatności do stosowania składnika interoperacyjności z
zasadniczymi wymaganiami;
8) konieczność przeprowadzenia badań parametrów odnoszących się do
konstrukcji pojazdu kolejowego, jego współdziałania z torem kolejowym, a
także urządzeń, systemów, układów i interfejsów niezbędnych dla zapewnienia
wymaganego poziomu bezpieczeństwa;
9) konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przewozu osób i rzeczy.
Rozdział 4b
Czas pracy pracowników kolei wykonujących interoperacyjne usługi
transgraniczne
Art. 25u. 1. Do czasu pracy pracowników kolei wykonujących interoperacyjne
usługi transgraniczne, tj. członków obsługi pociągu oddelegowanych do
wykonywania interoperacyjnych usług transgranicznych na czas dłuższy niż godzina
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 114/161
dziennie, stosuje się przepisy Umowy zbiorowej zawartej między Europejską
Federacją Pracowników Transportu (ETF) a Stowarzyszeniem Kolei Europejskich
(CER) w sprawie niektórych aspektów warunków pracy pracowników wykonujących
pracę w trasie, biorących udział w świadczeniu interoperacyjnych usług
transgranicznych, stanowiącej załącznik do dyrektywy Rady 2005/47/WE z dnia 18
lipca 2005 r. w sprawie umowy między Stowarzyszeniem Kolei Europejskich (CER)
a Europejską Federacją Pracowników Transportu (ETF) w sprawie niektórych
aspektów warunków pracy pracowników wykonujących pracę w trasie,
uczestniczących w świadczeniu interoperacyjnych usług transgranicznych w sektorze
kolejowym (Dz. Urz. UE L 195 z 27.07.2005, str. 15).
2. Przepisy Umowy zbiorowej, o której mowa w ust. 1, stosuje się również do
czasu pracy pracowników kolei wykonujących interoperacyjne usługi transgraniczne
w ramach transgranicznych przewozów pasażerskich, transgranicznych przewozów
towarowych w odległości nie większej niż 15 kilometrów od granicy oraz
przewozów między granicznymi stacjami kolejowymi: Rzepin, Tuplice,
Zebrzydowice.
3. Przez transgraniczne przewozy pasażerskie, o których mowa w ust. 2,
rozumie się wojewódzkie przewozy pasażerskie, o których mowa w przepisach
ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym realizowane
w strefie transgranicznej.
4. Przepisy Umowy zbiorowej, o której mowa w ust. 1, stosuje się również do
czasu pracy pracowników kolei wykonujących interoperacyjne usługi transgraniczne
w pociągach, które zaczynają i kończą bieg na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
a korzystają z infrastruktury kolejowej innego państwa obcego, nie zatrzymując się
na jego terytorium.
Art. 25w. W zakresie uregulowanym w Umowie zbiorowej, o której mowa w
art. 25u ust. 1, nie stosuje się przepisów Kodeksu pracy, chyba że przepisy te są
korzystniejsze dla pracownika.
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 115/161
Rozdział 5
(uchylony).
Rozdział 5a
Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych
Art. 28a. 1. Przy ministrze właściwym do spraw transportu działa niezależna,
stała Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych, prowadząca badania
poważnych wypadków, wypadków i incydentów, zwana dalej  Komisją .
2. Komisja wykonuje swoje zadania w imieniu ministra właściwego do spraw
transportu.
3. W skład Komisji wchodzi 4 członków stałych, w tym: przewodniczący,
zastępca i sekretarz.
4. Komisja może składać się również z członków doraznych wyznaczanych z
listy ministra właściwego do spraw transportu przez przewodniczącego Komisji do
udziału w postępowaniu.
5. W zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy do członków
stałych Komisji stosuje się przepisy Kodeksu pracy, z zastrzeżeniem przepisów
niniejszej ustawy. Z dniem powołania z członkiem Komisji zawiera się umowę o
pracÄ™.
6. Przewodniczącego Komisji powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw
transportu.
7. Zastępcę przewodniczącego i sekretarza powołuje i odwołuje minister
właściwy do spraw transportu, na wniosek przewodniczącego Komisji.
8. Członka Komisji powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw
transportu, po zasięgnięciu opinii przewodniczącego Komisji.
9. Minister właściwy do spraw transportu może, na wniosek uchwalony
bezwzględną większością głosów przez Komisję, odwołać członka Komisji.
10. Członkiem Komisji może zostać osoba, która:
1) jest obywatelem polskim i korzysta z pełni praw publicznych;
2) posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
3) nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie;
4) spełnia wymagania w zakresie wykształcenia.
2014-11-21
©Kancelaria Sejmu s. 116/161
11. Członkostwo w Komisji wygasa z chwilą śmierci, niespełniania wymagań [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl
  • Podstrony